Közlekedési emissziócsökkentési napló 2014. ndecemberi összefoglaló
2014. december 1. - Nagy villanyautó teszt
Három, nagyjából hasonló méretű, hasonló hatótávolságú, hasonló használatra tervezett elektromos autó is megjelent a közelmúltban a magyar piacon. Alsó-középkategóriás kocsik, amikkel egy átlagos család mobilitási igényei kielégíthetők - feltéve, hogy ez a család kész és képes vállalni az elektromos autózás legnagyobb kompromisszumát, az egy töltéssel megtehető korlátozott távolságot. De mennyi is ez a hatótáv valójában? Erre kerestük a választ összehasonlító tesztünkben, Budapesten, novemberben, igazi forgalomban, a lehető legobjektívebb körülmények között.
Hogy megtudjuk, melyik a legtutibb villanyautó a valódi, hétköznapi használatban, valódi, hétköznapi használati körülmények között teszteltük őket. Nem akartunk repülőtéri kifutón száguldozni oda-vissza, sem autópályán, behajtott tükrökkel, öt barra fújt gumikkal, fűtés nélkül 70-nel gurulva hatótávolsági rekordokat beállítani. Egy keddi napon, a budapesti forgalomban autóztunk, váltott sofőrökkel, váltott sorrendben, normál tempóban, a forgalomhoz igazodva, néha persze a zöldre váltó lámpánál kiélvezve a nagy indítónyomatékú villanymotorokat. A kocsik természetes élőhelyének számító nagyvárosból csak az M0-ig merészkedtünk ki, de odáig simán, mert a 130 km/h feletti végsebességű elektromos autókkal azért nem a valóságtól elrugaszkodott dolog néha kimenni a körgyűrűre (magyar viszonylatban félkör, persze).
Nem babráltunk az ECO gombokkal, nem trükköztünk a fűtésen való spórolással sem. Egy 9-12 milliós kocsitól elvárható a bolondbiztosság 2014-ben, tehát beültünk, megnyomtuk a start-gombot, a klímát 22 fokra állítottuk és AUTO állásban üzemeltettük, oldja meg magától a technika a hatékonysági optimalizálást.
A Montevideo utcából, Észak-Budáról indultunk, az éjszaka teljesen feltöltött autókkal, a konnektorból frissiben kihúzott töltőkkel. Átmentünk az Árpád hídon, végig a Hungárián a Lurdy-házig, mellyel szemben a nemrég felszámolt Shell-kút romjainál fényképezkedtünk. Innen a Lágymányosi, pardon, Rákóczi hídon, majd az Egérúton kimentünk Budaörsre, a Nissan tesztautó-átadó központjáig. Ezután jött az M7, majd az M0, melyről Vecsésnél fordultunk vissza a belváros felé, miután megálltunk egy képre a BMW főhadiszállásánál is. A terv az volt, hogy a Porsche Hungaria Fáy utcai központjánál fotózunk még egyet, majd kb. 115 km-rel az indulás után visszaérünk a szerkesztőséghez a Montevideóba, kiadónk, a Centrál Médiacsoport épületéhez, ahol aztán addig körözünk, amíg le nem merülnek végképp az akkuk.
Persze ember tervez, az elektronok végeznek: csak egy kocsi tudott végül visszatérni a bázisra, kettő sokkal hamarabb feladta a harcot.
Bővebben: http://www.vezess.hu/teszt/csoportteszt_bmw_i3_vw_golf_nissan_leaf_2014/56859/
2014. december 1. - Töltse autóját villanyoszlopnál
2014. december 02. - Cél az elektromos töltőállomások kiépítése
2014. december 02.- Az olajlobbi nem tart az elektromos autók elterjedésétől
2014. december 03. - Rossz hír az autósoknak: ezt tervezi a kormány
2014. december 8. - A BMW i8-as a Top Gear Év autója
A világszerte elismert Top Gear magazin a forradalmian innovatív BMW i8 modellt választotta meg a 2014-es Év Autójának. A plug-in hibrid sportautó szoros versenyben, számos más prémium- és luxusautó-gyártó modelljét maga mögé utasítva hódította el az abszolút győzelmet.
A Top Gear magazin szerkesztősége a BMW i8 kiugróan széleskörű képességeivel indokolta döntését. A 231 lóerős, turbófeltöltővel lélegeztetett, 1.5 literes háromhengeres benzinmotor és a 131 lóerős elektromos motor kettőse vérpezsdítően intenzív gyorsulást, és mint ilyen, lélegzetelállító vezetési élményt garantál, mindezt a BMW EfficientDynamics filozófia alapelvei szerint, rendkívüli, kilométerenkénti mindössze 49 grammos emissziós és 100 kilométerenkénti csupán 2,1 literes átlagfogyasztási értékekkel párosítva.
„A BMW az autóipar történetének meghatározó mérföldköve, egy izgalmas és pozitív jövő hírnöke. Az i8 nem csupán egy autó – sokkal több annál. Az a fajta jármű, amit ünnepelnünk kell, hiszen egy csodálatos látomás a jövőből, itt, a jelenben. Átütő erejű sikertörténete és a szerkesztőség egyöntetű döntése alapján ez évben a BMW i8 a Top Gear magazin Év Autója” – mondta Charlie Turner, a Top Gear magazin főszerkesztője.
Bővebben: http://www.autosforum.hu/automarka/bmw/3992-a-bmw-i8-ev-autoja-top-gear.html
2014. december 8. - Zöld rendszámot kaphat több tucat autó
Zöld rendszámot javasol az elektromos autók számára a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).
Néhány tucat tisztán elektromos autó van forgalomban Magyarországon - mondta a Napi Gazdaságnak Erdélyi Péter, az MGE elnöke. Nemcsak a kis számuk miatt nem tűnnek ki ezek a környezetterhelés szempontjából kedvező adottságokkal rendelkező járművek a sokaságból, hanem azért sem, mert megjelenésükben semmiben sem különböznek a "hagyományos", benzines társaiktól.
A megkülönböztetésnek pedig fontos szerepe lehetne, ezért szakmai szervezetek azt javasolják, hogy zöld rendszámot kapjanak az elektromos autók. Ez azért lenne praktikus, mert a jelenlegi rendeletek alapján az elektromos járművek használhatják a budapesti buszsávokat, illetve kedvezményesen vehetik igénybe a parkolókat is.
Bővebben: http://www.penzcentrum.hu/utazas/zold_rendszamot_kaphat_tobb_tucat_auto.1042930.html
2014. december 8. - Kiderült a nagy titok
Az elektromos autók, ha nem is rohamosan, de kétségtelenül terjednek. Csak a Nissan LEAF-ből eddig több mint 30 ezer kelt el az európai piacon. Sokakat azonban visszatart, idegenkedésüket fokozza az akkumulátorok körül kialakult misztérium, nevezetesen az, hogy ha szükséges, mennyibe is kerül a cseréjük. A Nissan megadta a választ a kérdésre.
Fokozott várakozás, nem ritkán találgatások előzték meg a mostani bejelentést, miszerint a brit LEAF tulajdonosok 4920 fontért, azaz nem egész 2 millió forintért tudják a teljes akkumulátor csomagot kicseréltetni, ha szükségessé válik. Az ár abban az esetben érvényes, ha a korábbi, meghibásodott akkupakkot leadják a szervizben, különben ezer fonttal drágább lenne a művelet.
Bővebben: http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/kiderult_a_nagy_titok.207562.html
2014. december 10. - Percek alatt tölthető busz a Volvótól
A hamburgi Hochbahn AG december elején mutatta be a három új szerzeményt. Az elektromos-hibrid hajtású Volvók úgynevezett "plug-in" technológiával működnek, míg elektromos energiaellátásukat a Siemens biztosítja. Az új járművek Alsterdorf és az újonnan épült elektromos autóbusz végállomás között közlekednek majd.
A "plug-in hibrid" technológia lényege, hogy olyan akkumulátorokkal szerelték fel az autóbuszt, melyek a tetőn található áramszedő sínek segítségével tölthetők újra. Így ezek nem csak a dízelmotor által, illetve fékezéskor töltődnek, hanem külső energiaforrásból is nyerhetnek energiát. A nagyobb tárolókapacitású, lítiu-ionos akkumulátoroknak köszönhetően az autóbusz akár 7-10 kilométert is képes tiszta üzemmódban megtenni. A 7900-asban az 150 kilowatt összteljesítménnyel rendelkező elektromotorok mellett egy 5 literes dízelmotor dolgozik.
A jármű Wifi-kapcsolaton keresztül automatikusan kommunikál a töltőállomással, melyek azonosítják az akkumulátor töltöttségi szintjét. Az áramszedők a töltőoszlopba vannak beépítve és amikor a busz elég közel ér a töltőponthoz, elég csak a rögzítő féket aktiválni, hogy a töltés automatikusan elkezdődjön. A töltőoszlop áramszedői leereszkednek a jármű tetején levő sínekre, a busz földelése ekkorra már megtörténik és megkezdődik a töltés, melyet a rendszer folyamatosan szabályoz és illeszt az adott töltöttségi szinthez és akkumulátor típushoz.
Bővebben: http://www.vezess.hu/haszonjarmu/percek-alatt-toltheto-elektromos-busz/57084/
2014. december 10. - Konnektoros hibrid sportmodellek a Peugeot-Citroëntől
Városban károsanyag-kibocsátás nélkül, országúton nagy távolságon, dinamikusan vezethető: ezt az álmot jelenleg csak a konnektorról tölthető hibrid modellek képesek beváltani, ezért a PSA csoport is ezt az utat követi sportos modelleivel, mondta brit újságíróknak Carlos Tavares elnök-vezérigazgató.
A főnök sem műszaki részleteket nem árult el, sem az érintett típusokról nem nyilatkozott, ám utalt arra, hogy elsősorban alsóbb méretosztályokban szeretnének érvényesülni. A fejlesztésben egyébként a Peugeot versenysport-részlege is fontos szerephez jut majd; az ő közreműködésükkel épült meg annak idején az RCZ R sportkupé.
Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/konnektoros-hibrid-sportmodellek-peugeot/57116/
2014. december 10. - Célzottabbak a környezetkímélő újítások a lyoni szakkiállításon
Folyamatosan változó világunkban kell megküzdeni a környezetvédelmi és az energetikai kihívásokkal.
A Pollutec elnevezésű szakkiállítást a franciaországi Lyon városában tartják. Több mint 30 országból kétezer kiállító van jelen, mondhatjuk, hogy a zöld technológia fontos képviselői. A rendezvény jó alkalom az eszmecserére is a felelőségteljesebb ipari termelésről, a környezetbarátabb közszolgáltatásokról, a városokban jobb életkörülmények megteremtéséről.
Egy francia cég innovatív töltőállomást mutatott be, elektromos autók számára. Egy különleges azonosítókártya és okostelefon használatával a vezetők feltölthetik a szerkezetet, miközben összesítés készül az energiafogyasztásról. Választhatják azt is, hogy például éjszaka töltik fel autójukat, amikor az áram díja alacsonyabb.
Gyakran látjuk, hogy a kukásautók szinte üres szemeteseket emelgetnek, ami idő- és energiapazarlás. De itt egy szenzor, ami jelzi, hogy mennyire vannak tele a kukák. A jelenlegi hulladékgyűjtés rendszere szinte mindenfelé állandó útvonalakon és állandó időrendben történik, nem aszerint, hogy mennyi szemét keletkezett az elszállítási helyeken. Egy finn cég mutatta be azt az ultrahangos drótnélküli érzékelőt, amelyek a szemétgyűjtő tartályok
telítettségét figyelik, és az adatokat továbbítani képesek egy központba. Ezek után a központ képes az igényeknek megfelelő elszállítási tervet készíteni, így a kukásautók sokkal nagyobb kihasználtsággal járhatnak, ami akár 50 százalékos megtakarítással is járhat.
2014. december 10 - A Panasonic megvalósította a jövő városát
3000 ember számára készítettek számítógépek által vezérelt világot, annak minden előnyével és hátrányával együtt. A társaság által megálmodott új település Tokió déli részén épült fel. Hivatalos neve Fujisawa Smart Town és elővárosnak minősül. A projektet még 2011-ben jelentette be a Panasonic. A várost hivatalosan a héten nyitották meg, egy egykori gyárterület helyén található. A település alapterülete 190 000 négyzetméter. A projektre eddig több mint 400 millió eurót költött a társaság, az első lakosok ez év elején költözhettek be.
A PanaHomes nevű otthonokban tucatnyi szenzor méri a fényviszonyokat és figyeli a lakók mozgását, hogy optimálisan szabályozni lehessen az áramfogyasztást. A saját fejlesztésű klímaberendezések, hűtőszekrények és televíziók automatikusan eljuttatják az adatokat a világhálóra és a fogyasztásukat hozzáigazítják a külső körülményekhez. A vécék önmagukat tisztítják és mindent az óriáscég energiarendszere irányít.
Az intelligens életstílus része az autók megosztása is: a kapott táblagépek segítségével bárki megvizsgálhatja, hogy melyik elektromos autó érhető el éppen. A gépkocsikat bárhol fel lehet tölteni. A hosszú távú cél az, hogy a város 100 éven át önellátó legyen. A pozitívumok mellett vannak negatívumok is. A házak, illetve a szenzorok lehetővé teszik a lakók életének folyamatos megfigyelését és a mozgási profiljaik elkészítését. Mindez meglehetősen kiszolgáltatottá teszi a felhasználókat és a központi vezérlőrendszer vonzó célpont a hackerek számára.
Bővebben: http://sg.hu/cikkek/109360/a-panasonic-megvalositotta-a-jovo-varosat
2014. december 15 - Itthon is van már konnektoros hibrid Audi
Különösebb hírverés nélkül minap nálunk is bemutatkozott az Audi konnektoros (plug-in) típusa, az A3 e-tron. A villamos hálózatról is tölthető hibrid kívülről szakasztott úgy néz ki, mint a hagyományos ferdehátú Sportback, csak éppen hajtásrendszere más: a motorháztető alatt a jól ismert 150 lóerős TFSI benzines motorja mellé még egy 75 kilowattos elektromost is bepasszíroztak, hátul pedig a csomagtartó alatti rekeszben a Panasonic 8,8 kWh kapacitású akkumulátorpakkja lapul. A két erőforrás egybefűzésével az összteljesítmény 204 lóerő, maximális rendszer-forgatónyomatéka pedig 350 newtonméter. Mindennek eredményeként ez a konnektoros Audi álló helyzetből 7,6 másodperc alatt van fenn százon, végsebessége 222 km/óra.
Ám az igazán látványos paraméter, hogy átlagfogyasztása – a vonatkozó NEDC- (New European Driving Cycle) szabvány szerint – száz kilométerenként mindössze 1,5 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként mindössze 35 gramm. Tisztán elektromosan mintegy 50 kilométert lehet vele autózni, a lemerült akkumulátorok – a hűtőrácson díszelgő négykarikás emblémát elbillentve, a kocsihoz tartozó kábellel, az otthoni elektromos hálózatból – közel négy óra alatt feltölthető (ipariáram-csatlakozóról ehhez valamivel több mint két óra is elég).
Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20141215_Mar_itthon_is_van_konnektoros_Audi
2014. december 15. - Már árulják a hidrogén-hajtású Toyotát
A Toyota autógyár hétfőn elkezdte árusítani Japánban a sorozatgyártásban előállított hidrogénüzemű autóját, amelynek nincs károsanyag-kibocsátása.
A japánul jövőt jelentő Mirai modellből hétszázat gyártanak az év végéig, ezekből mintegy négyszázat értékesítenek a hazai piacon. Ha a kereslet erősnek bizonyul, a Toyota bővítheti a gyártást. A tervek szerint jövőre kezdik el árulni Nyugat-Európában (Nagy-Britanniában, Németországban és Dániában), valamint az Egyesült Államokban a szériában gyártott autót.
Japánban a Mirai ajánlott fogyasztói ára 7 millió 236 ezer jen (több mint 15,1 millió forint), a japán kormány azonban 2,02 millió jennel (több mint 4,2 millió forinttal) támogatja az autó vásárlását, így a végső ár 5,2 millió jen. A Toyota Mirai típust villanymotor hajtja, a működéshez szükséges elektromos áramot a folyékony hidrogénnel feltöltött üzemanyagcella biztosítja. Az üzemanyagcellában hidrogén és oxigén egyesülése során termelődik áram, a melléktermék tiszta vízpára. Egy feltöltés mindössze 3 percig tart, és utána mintegy 650 kilométert lehet autózni.
A legnagyobb problémát a környezetbarát autó feltöltése jelenti. A technológia új, a folyékony hidrogént kínáló töltőállomások kiépítése nagyon költséges, kevés van belőlük. Japánban is csak a négy nagy metropolis – Tokió, Oszaka, Nagoja és Fukuoka – térségében kínálják eladásra a Mirait, mert a működtetéshez szükséges infrastruktúra csak itt áll rendelkezésre.
Bővebben: http://mno.hu/auto/elkezdtek-arusitani-a-toyota-hidrogenhajtasu-autojat-1263412
2014. december 15. - Elektromos furgon a Citroentől
Jó időben villanyautóval közlekedni roppant szórakoztató dolog. De a sok kellemes klímában, boldogan leautózott ingyen kilométer után ideje volt belekóstolni a kevésbé gondtalan, téli elektromos autózásba is. Egy Citroën Berlingo Electricben.
Ember legyen a talpán, aki kívülről erről a Berlingóról megmondja, hogy nem hagyományos üzemanyag, hanem akksikban tárolt energia mozgatja. Persze a büszke matrica, és emblémák lelövik a poént, de az alapkivitelű járgányon mindössze a kipufogó hiánya lehet gyanús, illetve a jobb oldalon, elöl lévő elektromos töltőcsatlakozó. A többi része pont olyan, mint kőolajszármazékot égető rokonaié.
Belül szomorú a hangulat, mezei, olcsó műanyagokból épül az utastér, a kormány egy nagy műanyagkarika és a fedélzeti rádió is olyan hitványul szól, hogy még egy vízállásjelentést se szívesen hallgat meg rajta senki. De nincs ezzel nagyobb baj, munkagép ez, nem cifra palota. Munkahelynek azonban egész tűrhető, a vezetőnek jó dolga van, a mellette lévő, felhajtható dupla ülésen azonban inkább csak karcsú embereknek jut elegendő hely. Pakolni van hová, ezernyi odú, ficak, barlang, zseb várja a munkavégzéshez nélkülözhetetlennek vélt kacatokat.
Bővebben: http://www.vezess.hu/teszt/elemes-citroen-berlingo/57115/
2014. december 16. - A BMW i3 sofőr nélkül keres magának parkolóhelyet
A BMW bemutatta kísérleti i3-as elektromos autóját, amely önállóan keres szabad parkolóhelyet, parkol le, és végül veszi fel tulajdonosát, ha az végzett a dolgával. Ehhez mindössze egy okosórán futó applikációra van szükség, ezen keresztül lehet irányítani az autót - akár hangvezérléssel is.
A kísérleti i3-as négy lézerszenzorral pásztázza folyamatosan az autó környezetét, ezek jelzései alapján kerüli ki az akadályokat, és oldja meg a parkolást. A dolog jelenlegi egyetlen szépséghibája, hogy az intelligens parkolóasszisztens csak olyan parkolóházakban működik, amelyekről rendelkezésre áll részletes digitális térkép, és az be is van táplálva az autó memóriájába.
Bővebben: http://www.origo.hu/auto/20141216-a-bmw-megcsinalta-az-igazi-knight-ridert.html
2014. december 17. - Nem álom az áfamentes új autó
A listaárnál 27 százalákkal olcsóbb is lehet kocsi. A kulcsszó a környezetvédelem. Nullára csökkenhet egyszer az elektromos és kábellel tölthető hibrid autók áfája, mivel a kabinet elkötelezte magát a hibrid és elektromos autók elterjesztése mellett a Jedlik Ányos Tervben. Az egyik fő lépés, hogy ezeket áfamentessé tennék. Ezek zöld rendszámot kapnának, a buszsávot is használhatnák, kedvezményesen parkolhatnának.
A Buksza blogot a nemzetgazdasági tárca arról tájékozttatta, hogy a zöld rendszámok már jövőre megjelennek, de az áfamentesség bevezetésének időpontja még kérdéses. Az áfamentességgel és a többi kedvezmény bevezetésével a minisztérium célja, hogy 2020-re a teljes járműállomány 1-2 százalékát adják az érintett autók.
Bővebben
2014. december 23. - Aranyozott elektromos kisautó karácsonyra
Bővebben: http://mno.hu/autopult/aranyozott-kisauto-karacsonyra-12-millioert-1264694
2014. december 23. - Megszépült a Google villanyautója

Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/csinosabb-lett-google-onjaro/57438/
2014. december 24. - Új Tesla Roadster
Bővebben: http://www.ma.hu/tudomany/235180/A_heten_mutatjak_be_a_Tesla_uj_roadsteret
2014. december 28. - Gonosz pók a BMW új hibridje
Bővebben: http://www.vezess.hu/hirek/gonosz-pok-bmw-hiperhibridje/57495/
2014. december 29. - Károsabb lenne a villanyautó a benzinesnél? Haha!
Időnként felbukkan a hír a sajtóban, hogy a villanyautók károsabbak a benzineseknél, dízeleknél. Ezúttal az Economist közölte le a szokásos elrettentő cikket az elektromos autók alattomosságáról. Itt: http://www.economist.com/news/science-and-technology/21636715-why-electric-car-may-be-much-dirtier- petrol-one-cleaner-what
Aki nem szeretne kattintani, vagy NAV-os, annak a lényeg: egy tanulmány szerint bizony az elektromos autók teljes életciklusuk során, ha működésükhöz szénerőművekből származó elektromos energiát használnak, Háromszor Annyi Embert Ölnek Meg szennyezéssel, mint a benzines autók! A cikk alcíme: Miért lehet egy elektromos autó jóval mocskosabb, mint egy benzines? A cikk egy kis oszlopdiagrammal is bizonyítja, hogy aki elektromos autóval jár, az tulajdonképpen tömeggyilkos.
Bővebben: http://verde.444.hu/2014/12/29/o-azok-a-rohadt-gyilkos-elektromos-autok/
2014. december 30. - A Teslák hatótávja lassan eléri egy dízelautóét
Az elektromos autóknál a legnagyobb problémát a hosszú töltési idő mellett a korlátozott hatótávolság jelenti: sokszor – főleg kedvezőtlenebb körülmények között, például hidegben – alig 100 kilométeres gyakorlati értékekről beszélhetünk. Mindez jelentősen lekorlátozza a tiszta villanyos modellek használati értékét. Az elektromos autók gyártására specializálódott Tesla mindig komolyan vette a hatótávolság kérdését, s modelljei már most is messze a legjobbak között vannak.
Az amerikai cég persze nem elégszik meg ennyivel, és Elon Musk vezérigazgató a napokban bejelentette, hogy tovább kívánják növelni négykerekűik hatótávolságát. A legnagyobb fejlődést a kétüléses Roadster esetében figyelhetjük meg. A nyitható tetejű sportkocsi jelenlegi, 6821 cellás lítium-ionos akkucsomagja a gyári adatok szerint mintegy 392 kilométerre elegendő energiát képes a sofőr rendelkezésére bocsátani, a cél több mint másfélszer ennyi. A jövő évben esedékes frissítés során a Tesla közel 400 mérföldre, vagyis 644 kilométerre kívánja növelni a hatótávot.
Bővebben: http://mno.hu/autopult/a-teslak-hatotavja-lassan-a-dizeleket-ostromolja-1265360
2014. december31. - Airwheel elektromos járgány teszt
Az Airwheel tulajdonképpen nem igazi újdonság, csak egy újabb márka az őseredeti Solowheel klónjainak sorában. És hogy mi az a Solowheel? Amerikai találmány, mint a Segway, csak elméletileg sokkal praktikusabb – ugyanakkor sokkal nehézkesebben használható. Az egyetlen kerékben van egy agymotor, rajta egy lítium-ion akkumulátor meg giroszkópok, amik a motor előre-hátra hajtásával kiküszöbölik az előre-hátra billegés mozgásait. Viszont oldalirányban tehetetlen a gép, csak mozgás közben lehet egyensúlyban tartani, ha megállunk, felborul.
De hol vagyunk még attól – elindulni is baromi nehéz vele, hosszas gyakorlásra van szükség, hogy az ember ráérezzen a balanszra. Most viszont megkaptuk a magyar importőrtől az Airwheel Q3 nevű modelljét, amelynek ugyan látszatra két kereke van, valójában ez a két biciklikerék ugyanazon a dobon, egymáshoz képest fixen áll egymás mellett. A pár centis nyomtáv mégis elég ahhoz, hogy a felszállás és a kis sebességű egyensúlyozás sokkal-sokkal könnyebben menjen, mint a valóban egykerekű Airwheeleknél. Igazi belépőmodell ez a két lábszár közti motoros egykerekezés világába, aki ezen a gépen eltölt pár órát, legurul pár tucat kilométert, alighanem lelkesen upgrade-el majd egy erősebb és tényleg csak egy kerekű ilyen izére. Már persze akkor, ha ő is beleesik a kissé elmebeteg cucc célcsoportjába.
: http://www.hir24.hu/zoldblog/2014/12/17/nem-alom-az-afamentes-uj-auto/