Elektromos járműipar, hírösszefoglaló 2014. 33. hét (08.11.-08.17.)
2014. augusztus 11. - Elektromos autókra váltana az állam
Uniós pénzből és a szén-dioxid-kvóták értékesítéséből befolyó összegből elektromos autók töltőállomás-hálózatát építené ki a kormány. Emellett a bevásárlóközpontokat, a parkolócégeket és egyes önkormányzatokat is köteleznék arra, hogy a parkolóhelyeik bizonyos százalékát tegyék alkalmassá az elektromos autók töltésére. Országos, elektromos autókkal használható töltőállomás-hálózat kiépítésének tervén dolgozik a kormány – tudatta a Magyar Nemzettel Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára.
A Jedlik Ányos-terv szerint a teljes infrastruktúra egy részét a parkolóhelyek működtetésére kötelezett bevásárlóközpontoknak,szórakozóhelyeknek, hiper- és szupermarketeknek, valamint a parkolásért pénzt kérő társaságoknak és egyes államiszereplőknek saját költségen kell megépíteniük. A meglévő parkolóhelyeket is alkalmassá kell tenni az elektromos autók töltésére. A főbb forgalmi csomópontoknál, főutak mentén pedig uniós támogatásból vagy a szén-dioxid-kvótákértékesítéséből származó pénzből építené ki az állam a töltőhelyeket. Annak meghatározásához, hogy pontosan hol lesz szükség ilyen állomásokra, a Magyar Mérnöki Kamara segítségét kérik.
Bővebben: http://mno.hu/magyar_nemzet_gazdasagi_hirei/elektromos-autokra-valtana-az-allam-1241716
2014. augusztus 11. - Tovább robog a Tesla: négy új modell három év alatt
A Tesla jó úton halad a világ meghódítása felé, hiszen azok után, hogy Amerikában és Kínában már nagy sikereknek örvend, Európából is egyre nagyobb szeletet hasít – legalábbis ami az elektromos autók piacát illeti. Egyelőre azonban csak egytagú az innovatív márka modellpalettája, amit azonban 2017-re szeretnének négy új típussal kiegészíteni.
Az már biztos, hogy az első újdonság a jövőre érkező Model X családi crossover lesz, melyet már régóta készül piacra dobni a Tesla. Az SUV mellett biztosra vehető a Model III névre hallgató prémium középkategóriás is, mely a 3-as BMW és a Mercedes C osztály elektromos alternatívájaként lép piacra körülbelül 8,2 milliós alapárral. A maradék két típusról egyelőre nincs hivatalos információ, de szinte biztosra vehető, hogy az egyik egy kompakt városi négykerekű lehet majd Model C néven, melyhez olcsóbban is hozzá lehet majd jutni, mint a fent említett belépő szintű szedánhoz.
A hároméves ciklus utolsó tagjaként pedig a Roadster utódját köszönthetjük majd, mely 2017-ben kerülhet piacra Model R néven, és az eladásokért felelős elnök, George Blankenship szerint 4 másodperc körüli 0-100-as sprintre lesz képes 320 kilométeres hatótáv mellett.
Bővebben: http://mno.hu/autopult/tovabb-robog-a-tesla-negy-uj-modell-harom-ev-alatt-1241754
2014. augusztus 12. - BMW i8 a szépségversenyre
Aki csak egy kicsit ad magára, mutat valami érdekeset a Pebble Beach Concours d'Elegance-on. A BMW-nek az idén nem volt kéznél igazi újdonság, ezért az i8 egyedi változatával turnéznak, amely eladó. Az árából magát a rendezvényt támogatják. A Pebble Beach Concours d'Elegance az Egyesült Államok, sőt, mára talán a világ legrangosabb, klasszikus autóritkaságokat felvonultató rendezvénye. Ám annak ellenére, hogy ez az esemény nem igazán az új autókról szól, a prémium-autógyártóknak is teret engednek, és azok nem is hálátlanok.
A BMW most például csak azért készített egy teljesen egyedi i8-ast, hogy azt eladva az árát a Concours d'Elegance-t rendező alapítványnak adományozza. A vasárnapig tartó őrületben persze a porszürke i8 lesz a legkisebb attrakció, de ilyen tényleg nem készül több. Maga az autó elsősorban a részletek kivitelezésében tér el a többi példánytól. Ilyen krémszín-barna belső kárpitozást csak itt használ a BMW, ahogy a külső kétféle szürke fényezésről – hivatalosan Frozen Grey Metallic a főszín, ami egy metgálfényű középszürke árnyalat – is azt mondják, más példányokon nem használják fel. Az i8 ettől még nem kerül közelebb a Concours ideáljához, a tökéletes állapotú, legalább hatvan éves és legalább hat, de még inkább tizenkét hengeres, legendás álomautóhoz, de ott lehet a maga háromhengeres turbómotorjával, elektromos hajtásával.
Bővebben: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/08/12/bmw_i8_a_szepsegversenyre/
2014. augusztus 12. - Tizenöt ország mérnökhallgatóinak versenyautói a Formula Student Hungaryn
Tizenöt ország autóiparimérnök-hallgatói saját fejlesztésű és építésű versenyautókkal szállnak ringbe a Formula Student Hungaryn augusztus 21. és 24. között a győr-gönyűi kikötőben. Katona Gellért, a BME csapatának vezetője elmondta: az elmúlt években összesen 450 diák vett részt a csapat munkájában. Idén saját fejlesztésű elektromos autóval indulnak, amelynek elkészültén 60 diák dolgozott. A BME hallgatói minden évben legalább egy külföldi futamon részt vesznek a magyar verseny mellett – hangsúlyozta.
Az idei rendezvény újdonsága, hogy ringbe száll a győri Széchenyi Egyetem 30 fős csapata is, amely egy egyhengeres belsőégésű motorral nevez az eseményre. A diákok és az autóipari vállalatok szakmai együttműködését ösztönző Formula Student Hungary-t először 2010-ben tartották. A magyarországi verseny az ötödik az Európában alakult Formula Student futamok sorában. Az első versenyt 1981-ben rendezték meg az USA-ban.
Bővebben: http://www.szon.hu/tizenot-orszag-mernokhallgatoinak-versenyautoi-a-formula-student-hungaryn/2615817
2014. augusztus 13. - Régi Ikarusokat cserél le svájci trolikra a BKV
Használt Solaris Trollino 12-es trolibuszokat vásárolt a BKV Svájcból, amelyeket az év végén, legkésőbb jövő év elején állítanak forgalomba Budapesten – közölte a BKV szerdán. A fővárosban 2005 óta közlekedő Solaris trolikkal lényegében azonos járműből hármat vásároltak Neuchatelből, ezek Ikarus 280-as trolikat váltanak majd ki.
A három jármű ára 135 ezer euró, azaz 42 millió forint, a BKV hazaszállításukhoz most keres vállalkozót.
Bővebben: http://hvg.hu/cegauto/20140813_Svajcbol_vett_hasznalt_trolibuszokat_a_BK
2014. augusztus 13. - Megszűnik a magánautó forgalom Helsinkiben?
Finnország azt a célt tűzte ki, hogy 10 éven belül megszünteti a magánautó forgalmat Helsinki utcáin, és a lakosság rendelkezésére bocsát egy igény szerinti szállítási eszközt, és 2025-ig egységes rendszerbe integrál egy fizetős magánautózást és a közösségi szállítást. A projekt célja, hogy csökkentse az autó birtoklási vágyat és szükség esetén, egy kvóta szerint fizető, bérelhető gépkocsit biztosítson az utazásra.
A szolgáltatónak képesnek kell lennie arra hogy a legelőnyösebb utat jelölje meg, különféle fizetős lehetőségeket ajánljon, mint : bérautó, vezető nélküli autó, autóbuszt, amely az igényelt úton közlekedik, kerékpár vagy komp, s mindez egyetlen listán, amely megkönnyíti és meggyorsítja a választást Hogy a város mindezt komolyan gondolja, bizonyítja az a legutóbbi terv, amely szerint a Helsinki Városi Közlekedési Hatóság a lakosság rendelkezésére bocsát egy Kutsuplus-nak elnevezett minibuszt, amely egy okostelefon szoftver segítségével képes meghatározni az utasok gyülekezési pontjait, és a célállomásokat, valamint kiszámítani a mindenki számára legelőnyösebb útvonalat.
Bővebben: http://nepszava.hu/cikk/1029955-megszunik-a-maganauto-forgalom-helsinkiben
2014. augusztus 13. - A németeket nem izgatja a villanyautó
Németország legendásan autóőrült lakóit láthatóan még nem érte el az elektromso autók iránti érdeklődés. Bár 2009-ben Angela Merkel 2020-ra komoly, egymilliós elektromos autóflottát vízionált Németország útjaira, a szakértők szerint ez azonban nem több álomnál.
Jelenleg - 2014 első felében - összesen 16900 darab villanyautó fut a német utakon, így minden 10 ezer hagyományos üzemű járgányra jut 4 elektromos. Összehasonlításként Franciaországban 10 ezer hagyományos üzemanyaggal működő autóra 10 villanyautó jut. Bár az elektromos autók már jelenleg is komoly adókedvezményeket élveznek, a jövőben további előnyöket is mérlegelhet, aki Németországban elektromos autózásra adja a fejét.
Bővebben: https://uk.news.yahoo.com/electric-cars-fail-rev-car-054556752.html#yUJ1bxi